Saturday, 28 November 2009

Kelalaian Itu

myspace facebook twitter blogger dan semua
penyebab kelalaian dan kealpaan anak remaja sekarang
kau lupa ke tanggungjawab kau sebagai anak
kau lupa ke tanggungjawab kau sebagai abang
kau lupa ke tanggungjawab kau sebagai kakak
kau lupa ke taggungjawab kau sebagai adik
tak nampak ke mak bapak kau tgh bersusah payah
tak nampak ke yang rumah still bersepah tak tentu arah
siapa lagi nak bertanggungjawab selain korang lah
kau tau tak betapa teruknya perangai kau itu
kau tunaikan tak sembahyang bila diseru
kau tolong ringankan tak bebanan mak bapak kau tu
menghabiskan beras je kalau camtu
ishhh pikirlah dulu...
kau dengan kawan kau
beringatlah sesama engkau
aku cume bagitaw
ye lah cuz aku pun turut tergolong sama taw
p/s: so konklusinye???

Friday, 27 November 2009

Eh Kau?

dah lama diam menyepi,
dah lama x muncul diri,
tiba2 kau datang lagi,
hai mana kau pergi,
aku tunggu je kau selama ini,
ingatkan da x ingat org kat sini.

smlm aku mimpi kan kau,
hari ni aku nmpk kau,
eh kau? ape buat kat sini?
hahaha bile nak jumpe lagi?

p/s: nice to meet you again. =)

Monday, 23 November 2009

Aku Pun Pelik

diam
muncul
bersama
bahagia
berubah
sengsara
biasa
semula
p/s: korang reti decode x? hahaha mane budak2 communication yg hebat sgt tuh?

Sunday, 22 November 2009

Panggilan Tersebut

12 ayat,
5 laungan sehari,
dari pagi ke malam hari,
masih alpa aku di sini,
lalai dengan keadaan dunia,
masih belum pasti bahagia,
sudahkah aku bersedia untuk panggilan seterusnya?

p/s: ya Allah aku cinta kan Kau. selamatkanlah aku dan rakan2ku dari api nerakaMu. Amin.

Wednesday, 18 November 2009

time will tell

tik tok tik tok
masa... terus berlalu
aku masih di sini tanpa hala tuju
bersendirian mengamati waktu
masih menunggu akan kehadiran itu
mengharapkan sesuatu
yang belum ada pasti akan berlaku
apakah masih ada masa untukku?